خبر مهم برای معلمان | معوقات از امروز پرداخت می‌شوند!

واریز بخشی از معوقات معلمان با آغاز سال تحصیلی انجام می‌شود که در اندیشه معاصر ضمن پرداختن به واریز معوقات معلمان درباره ورود به سامانه (جدید) فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir مطالبی را بیان خواهیم کرد که بدون شک همه معلمان با آغاز سال تحصیلی جدید به خبر‌های خوش این چنینی نیازمند هستند.
خبر مهم برای معلمان | معوقات از امروز پرداخت می‌شوند!
کد خبر : ۷۵۴۹۵

سخنگوی دولت گفت: با پیگیری‌های وزیر آموزش‌وپرورش، پرداخت قسمتی از معوقات فرهنگیان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد.

واریز بخشی از معوقات معلمان با آغاز سال تحصیلی انجام می‌شود که در اندیشه معاصر ضمن پرداختن به واریز معوقات معلمان درباره ورود به سامانه (جدید) فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir مطالبی را بیان خواهیم کرد که بدون شک همه معلمان با آغاز سال تحصیلی جدید به خبر‌های خوش این چنینی نیازمند هستند.

سیده فاطمه مهاجرانی در حاشیه مراسم نواختن زندگ مدرسه‌ای در شرق تهران در جمع خبرنگاران، با تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، اظهار کرد: برای شروع سال تحصیلی مثل همیشه با پروژه مهر که در آموزش و پرورش مطرح است، تدابیری در داخل مدرسه اندیشیده می‌شود که از مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش آغاز می‌شود و به مدرسه می‌رسد.

وی افزود: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، پرداخت قسمتی از معوقات فرهنگیان با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد؛ کمیته مشخصی هم کاهش ترافیک آغاز سال تحصیلی به خصوص در شهر‌های بزرگ فعال شده؛ از آنجایی که هنوز حجم زیادی از مردم از سرویس مدارس برای جابجایی فرزندان دانش آموز خود استفاده نمی‌کنند لازم بود تا تدابیری اندیشیده شود.
سخنگوی دولت بیان کرد: از همین روز هم ساعات کاری ادارات شناور شد و هم با همکاری شهرداری تهران، حمل و نقل رایگان برای معلمان و دانش آموزان در هفته اول مهر ماه را خواهیم داشت امیدواریم با این اقدامات مقداری از حجم ترافیک کاهش یابد.

وی درباره اینکه آیا کمبود معلم داریم یا خیر؟ خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم کلاس را بدون معلم نگذاریم، اما اینکه آیا به استانداردی که سند تحول آموزش و پرورش می‌گوید رسیده ایم یا نه، واقعیت این است که نه، این اتفاق رخ نداده و همکاران ما در آموزش و پرورش مجبورند به جهت کمبود معلم، کلاس‌ها را فشرده‌سازی کنند تا کلاسی بدون معلم نباشد، اما طبیعتا آن کیفیتی که مد نظر است، با افزایش سرانه افراد در کلاس محقق نخواهد شد.

ورود به سامانه (جدید) فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
اگرچه در گذشته فرهنگیان و معلمان برای دریافت فیش حقوقی و سایر خدمات مورد نیاز خود باید به صورت حضوری به اداره‌های آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه می‌کردند، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، وزارت آموزش و پروش با هدف تسریع در انجام امور اقدامات زیادی برای کارمندان خود انجام داد که یکی از آن‌ها سامانه فیش حقوقی فرهنگیان می‌باشد. معلمین گرامی می‌توانند با ورود به این سایت به نشانی my.medu.ir و وارد کردن کد ملی و رمز عبور همگام، فیش مربوط به حقوق فرهنگیان را دریافت نمایند.

این فیش بر اساس جدول رتبه بندی معلمان و به صورت ماهانه در زمان واریز حقوق فرهنگیان در اختیار آنان قرار می‌گیرد. این مهم در حالی است که این امکان به معلمین و فرهنگیان گرامی این فرصت را می‌دهد تا بتوانند در هر ساعت از شبانه روز اقدام به گرفتن فیش حقوقی خود از این سامانه نمایند.

سامانه جدید فیش حقوقی فرهنگیان
به گزارش اندیشه معاصر، در گذشته پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به دو آدرس اینترنتی fish.medu.ir و profile.medu.ir برای عموم فرهنگیان قابل مشاهده بود، اما در حال حاضر آدرس این سامانه به my.medu.ir تغییر کرده است. فرهنگیان می‌توانند با سرچ هر یک از آدرس‌های مذکور، فرآیند لازم جهت دریافت فیش حقوقی خود را مطابق با مراحل مندرج در ادامه این مطلب از اندیشه معاصر انجام دهند.

لازم به ذکر است که با سرچ هر کدام از آدرس‌های قدیمی در موتور جستجوگر خود، مجدد به سامانه جدید به نشانی my.medu.ir هدایت خواهید شد.

معرفی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان
یکی از اسناد مهمی که فرهنگیان محترم به صورت ماهانه دریافت می‌کنند، فیش حقوقی می‌باشد. در این فیش، اطلاعاتی، چون دریافتی ماهانه، اضافه کاری، مالیات و… درج شده است. علاوه بر آن، مواردی مثل اقساط و بدهی ها، حق بیمه و… نیز با جزئیات کامل در این سند به ثبت رسیده که اغلب افراد گاهی برای فرآیند‌های اداری یا بانکی در پی دریافت آن هستند. خوشبختانه طی چند سال گذشته با گسترش بستر‌های الکترونیکی، دریافت این فیش به صورت غیر حضوری از طریق سامانه my.medu.ir امکان پذیر شده است که در ادامه به معرفی این سامانه و روش دریافت فیش حقوقی از طریق آن می‌پردازیم.
فلش شماره ۱

با ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان، دبیران می‌توانند با وارد کردن نقش خود به عنوان فرهنگی، کد ملی و رمز عبور همگام، وارد سامانه شوند.
فلش شماره ۲

دسترسی به پرتال اصلی وزارت آموزش و پرورش کشور از طریق فشردن این گزینه امکان پذیر می‌باشد. این قسمت شامل اخبار، خدمات الکترونیک، شاد و … می‌باشد.
فلش شماره ۳

با کلیک بر روی این آیکون می‌توانید معکوس کردن رنگ نوشته، روشن کردن متن، سیاه و سفید کردن و افزایش اندازه متن را به انجام برسانید.

زمان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان
آیا فرهنگیان صرفا در زمان خاصی می‌توانند اقدام به دریافت فیش حقوقی نمایند؟ در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که سامانه دریافت فیش حقوقی همواره در دسترس فرهنگیان است و هر زمان که لازم باشد امکان ملاحظه فیش حقوقی وجود دارد؛ بنابراین نمی‌توان بازه خاصی را به عنوان زمان دریافت فیش حقوقی در نظر گرفت. لازم به ذکر است که شما می‌توانید پس از ورود به سامانه، با تنظیم ماه و سال فیش حقوقی بازه زمانی مدنظر خود را دریافت نمایید.

خدمات سایت فیش حقوقی فرهنگیان
سایت my.medu.ir به منظور رفاه حال قشر فرهنگی، مجموعه گسترده‌ای از خدمات را به صورت آنلاین به آن‌ها ارائه می‌دهد. طی این امر، فرهنگیان برای بسیاری از اقدامات اداری خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و تنها به صورت اینترنتی می‌توانند درخواست خود را در این سامانه به ثبت برسانند. یکی از این خدمات که می‌توانید با کلیک بر لینک سامانه ستاد اسکان فرهنگیان از جزئیات آن با خبر شوید.

فراهم کردن امکان اسکان معلمان در اقامتگاه‌های تفریحی با هزینه‌ی معقول در زمان سفر است.

در ادامه مطلب، به شرح سایر خدمات ارائه شده در سامانه مذکور برای فرهنگیان می‌پردازیم:

منبع: اندیشه معاصر

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر